Presse

2019:

(…) Med undertittelen “Størst av alt er kjærligheten” er stykket likevel så mye mer fordi dramatiker og regissør Audny Chris Holsen i samarbeid med Marius Leknes Snekkevåg makter å formidle et helt spekter av følelser -usikkerhet og intimitet, men også besluttsomhet og ureddhet. Og altså tiltrekning og kjærlighet.
(Terningkast 5)
Dagsavisen (anmeldelse av KIM F)


2018:

Det finaste ved ei god framsyning er korleis kjærleikshistoria og kampen mot fordommar, trugsmål og direkte fysisk motstand blir kopla i enkle, talande scenar.
Dag og Tid (anmeldelse av KIM F)

Kim Frieles avgjørende aktivistiske kamp for kjærligheten har blitt en overraskende og humørfylt teaterforestilling. (…) Med tette regigrep har «Kim F» blitt en forestilling uten hvileskjær og som hele tida drives raskt videre. (…) Kim F er en forestilling som fortjener et stort publikum, og da også gjerne et ungt et.

Klassekampen (anmeldelse av KIM F)

«Kim F» på DNS er et lærestykke i demokratisk arbeid. (…)  Det dette stykket gjør tydelig for oss, er at i et demokrati er det viktig med gode rollemodeller. Her er ikke bare Kim, men også dem som kjempet kampen sammen med henne, gode rollemodeller for oss alle. Forestillingen understreker at vi trenger hverandre, både når vi er enige og uenige. Det er godt gjort i denne raske gjennomgangen av sentral moderne norgeshistorie på 90 minutter. (Terningkast 5)
Bergens Tidende (anmeldelse av KIM F)

Et gripende monument til Kim Friele. (Terningkast 6)
Bergensavisen (anmeldelse av KIM F)

Gnistrende om norsk homokamp (…) I forestillingen Kim F portretteres Kim Friele, Norges mest kjente homoaktivist gjennom tidene, med et kunstnerisk overskudd som gir minst like mye plass til det politiske som det personlige. (…) En viktig grunn til at forestillingen fungerer så godt, er at den sjonglerer så uanstrengt og lekent med virkemidlene. Flyten i samspillet mellom scenografi, lyd, lys, projeksjoner, musikk, kostymer og dialog er utsøkt.
Scenekunst.no (anmeldelse av KIM F)

Teaterstykket om Kim Frieles liv blir en fortelling større enn Friele selv fordi den dykker ned i det som er det viktigste: Kampen for en kjærlighet som er fri. (…) Forestillingen «Kim F» anerkjenner sine motstandere samtidig som den viser at de tok feil. Det er en styrke ved denne forestillingen og gjør den til et stykke scenekunst det går an å snakke om nesten uansett ståsted. Det er klokt gjort. (…) «Kim F» forteller Kim Frieles historie, men gjør det med grep som strekker seg inn i vår tid. Den fordømmer ikke. Det er som om stykket sier at den som dømmer, selv blir dømt. Det er klokt gjort.
NRK (anmeldelse av KIM F)

Rungende latter fra både barn og voksne avløses av småskremt hyling. (Terningkast 6)
Rana Blad (anmeldelse av Monsterunger)

Barneteater som tar målgruppa på alvor. (…) Den yngste halvdelen av publikum hviner av skrekkblandet fryd, og de voksne gapskratter seg gjennom den halvannen time lange forestillingen. (Terningkast 5) 
Ranano.no (anmeldelse av Monsterunger)

Best Halloween ever. (…) Dramatikar Snekkevåg og regissør Brager har gjort dei tre ungane mangefasetterte, og dermed også meir interessante.
Klassekampen (anmeldelse av Monsterunger)

Ei god og viktig oppsetjing om tema vi helst ikkje vil vite så mykje om.
Dag og Tid (anmeldelse av Sviker)

«Sviker» er et forsøk på å forstå. Det er et vellykket forsøk. (Terningkast 5)
Dagbladet (anmeldelse av Sviker)


2014:

Jeg vil vaske verden ren (reportasje)
Klassekampen side 1
Klassekampen side 2


2013:

Dette er godt teater.
Drammens Tidende (anmeldelse av Folkedypet)

«Folkedypet» oppfordrer sitt unge publikum til å se på kommentarfeltene både fra utsiden og innsiden. Det er et fint instinkt.
Dagbladet

Hva bør være vitsen med godt teater? Iallfall at det borer dypere enn den lettvinte kommunikasjonen mellom mennesker som så ofte finnes i sosiale medier og tabloidpresse. Det klarer Marius Leknes Snekkevåg med sitt stykke “Gi meg en lykkelig slutt”.
Stavanger Aftenblad
 (anmeldelse av Gi meg en lykkelig slutt)


2012:

Et stilfullt fryktens teater (…) Rett og slett spennende teater!
Haugesunds Avis (anmeldelse av Heks)

Store lille Scenekraft (…) en spennende reise tilbake i tid. Sterke kvinneskikkelser, religiøs paranoia og gode skuespillere imponerte
Karmsund Avis
 (Anmeldelse av Heks)

Karmøy-heksenes mann (Haugesunds avis)


2011:


Intervju på Scenekunst.no

Det er bare èn feil med forestillingen Rabinowitz som Scenekraft spiller på Rogland Teater: Den spilles bare i kveld og lørdag. (…) Dette er strålende teater.
Stavanger Aftenblad (Anmeldelse av Rabinowitz)

en sterk og politisk engasjert oppsetning som også utmerker seg ved at den makter å gripe uten å henfalle til patos og sentimentalitet.
Klassekampen (Anmeldelse av Rabinowitz)

Et stykke som gjør inntrykk (…) et kunstnerisk svært tilfredsstillende resultat – en oppsetning med et tydelig budskap til oss i fremmedfryktens tid.
Bergens tidende (Anmeldelse av Rabinowitz)

Fascinasjon og magi (…) Henger sammen i alle ledd (…) På sitt beste skapes det noen virkelige magiske øyeblikk

Haugesunds Avis (Anmeldelse av Rabinowitz)

Et kulturelt løft! (Terningkast fem)
NRK Rogaland 

Rabinowitz imponerer (…) Det er kvalitet i alle ledd (…) Scenekraft viser muskler (…) En forestilling som en vanskelig kan gå uberørt fra
Mediehuset TVH

Kan bli årets forestilling (artikkel i Rogalands Avis)

Suksess for Rabinowitz (artikkel i Haugesunds avis)

Heddaprisnominasjonene 2011 (artikkel på Idalou.no)

En skamplett på Haugeunds historie (artikkel i Dagsavisen)


2010:

Stil in Berlin (Intervju på tysk blogg)


2009:

Erkjenninga av kva som harhendt desse menneska, og den stillfarne, forsonande slutten gjorde eit brennande sterkt inntrykk. Dette stykket var òg det av dei fem som utmerkte seg som det mest unikt teatrale. (…) Slikt styrkar trua på teater som ein framleis levande kunstart.
Dag og tid  (Anmeldelse av Slipp meg, jeg elsker deg!)

Rana Blad (Anmeldelse av Nettet -En psykologisk thriller for ungdom)